بهترین دکتر دندانپزشکی در تهران

پریودنتال لثه |علل بروز پریودنتال لثه

پریودنتال لثه |علل بروز پریودنتال لثه

امروز می خواهیم در مورد بیماری پریودنتال یا التهابات لثه‌ای به دلیل عفونت لثه و استخوان اطراف دندان‌ها بوجود می‌آید. علائم ظاهری این پریودنتال لثه که نشان‌دهنده‌ی آلودگی لثه با باکتری است، خونریزی و متورم شدن لثه‌ها می‌باشد. در صورتی که درمان این بیماری انجام نگیرد، امکان گسترش آن و در نهایت از بین رفتن دندان و لثه‌ی شما وجود دارد.

امروزه با پیشرفت فناوری باز سازی بافت های لثه واستخوان نگهدارنده دندان در درمان های پریودنتال لثه امکان پذیر شده است.بیماری های لثه باعث تخریب بافت نرم وسخت اطراف دندان می شود ودرگذشته جراحی های حذف کننده تنها راه درمان این پریودنتال لثه بود به این معنی که بافت لثه بیمار برداشته می شد تا دسترسی بهتر برای تمیز کردن ناحیه فراهم شود وبیماری لثه متوقف شود.دندان هائی که با این روش درمان می شوند بافت طبییعی خود را بازمی یابند و از نظر زیبائی نیز برای بیمار مشکلی ایجاد نمی کنند.

علائم بیماری پریودنتال

-خونریزی، قرمزی و تورم لثه

-بوی بد دهان

-به‌جایی دندان‌ها

-حساسیت دندانی ناشی از عقب رفتن لثه

-آبسه دندانی

-لق‌شدن دندان‌ها

علت بروز پریودنتال لثه

-ژن

-سیگار کشیدن و استفاده از تنباکو

-ساییدن دندانها یا فشردن فکها

-استرس

-هورمون های نامنظم

-داروها

-بیماری ها

عوامل خطرناکی که پریودنتال لثه را تشدید می‌کند:

نتها باکتری در پلاک، چندین عامل دیگر نیز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری لثه را افزایش دهد و یا هنگامی که عفونت در آن قرار دارد بدتر شود.این عوامل درپریودنتال لثه عبارت‌اند از:

*ژنتیک و ارث: عامل ژنتیک تاثیر زیادی بر روی ابتلا به بیماری پریودنتال لثه دارد ولی با رعایت موارد بهداشتی به طور منظم و درست می‌توان از مبتلا شدن جلوگیری کرد.

*مصرف سیگار و دخانیات: مصرف سیگار خطر ابتلا به بیماری پریودنتال لثه را افزایش می‌دهد و یا اگر مبتلا به پریودنتال لثه هستید، آن را شدیدتر می‌کند. در اکثر موارد مصرف سیگار حتی باعث مقاومت در برابر درمان این بیماری شده است. پس ترک این عادت قطعا تاثیر مثبتی روی پریودنتال لثه خواهد داشت.

*استرس: عامل دیگربروز استرس، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند و همین امر باعث بروز یا تشدید بیماری پریودنتال لثه می‌شود.

*تغییرات هورمونی:هروقت که سطح هورمون در بدن بالا و پایین شود این تغییرات می‌تواند روی دهان و دندان نیز تاثیر بگذارد. بلوغ، حاملگی و یائسگی از جمله عوامل تاثیرگذار روی هورمون‌ها هستند.

*دارو‌ها: بعضی از انواع دارو‌ها می‌توانند باعث خشکی دهان و یا کزواستوم شوند. به عنوان مثال داروهای خاصی برای افسردگی و فشار خون بالا وجود دارد که باعث افزایش پلاک روی دندان‌ها می‌شوند. دیگر دارو‌ها عبارت اند از:

-فنیتوین: مورد استفاده برای کنترل تشنج

-سیکلوسپورین: مورد استفاده برای سرکوب سیستم ایمنی بدن افرادی که نیاز به پیوند عضو دارند (برای جلوگیری از رد پیوند)

-نیفدیپین: این دارو مسدود کننده‌ی کانال کلسیمی است که برای درمان فشار خون بالا، درد قفسه‌ی سینه (آنژین) یا آریتمی قلبی استفاده می‌شود.

*بیماری‌ها: افراد مبتلا به بیماری‌های خاص بیشتر در معرض خطر بیماری پریودنتال هستند. در  این مورد افرادی که مبتلا به دیابت، عفونت HIV و التهابی مانند آرتریت روماتوئید هستند، احتمال مبتلا شدن آن‌ها به پریودنتال لثه بیشتر است. البته جایی برای نگرانی نیست چون دندانپزشکان با توصیه‌هایی که به این افراد می‌کنند، آن‎‌ها را از چگونگی حفظ سلامت لثه و دندان‌هایشان مطلع می‌کنند.

*تغذیه‌ی نادرست:در برخی موارد تغذیه برای سلامتی کلی بدن، از جمله سیستم ایمنی بدن و لثه‌های سالم بسیار حائز اهمیت است. کمبود ویتامین C شدید (اسکوربو) می‌تواند باعث خونریزی لثه شود.

درمان بیماری لثه

بسته به نوع بیماری پریودنتال لثه، برخی از روش‌های درمان عبارت‌اند از:

-از بین بردن جرم و پلاک دندان که توسط دندانپزشک انجام می‌شود.

-مصرف داروهایی مانند کلرهگزیدین گلوکونات و دهان‌شویه که توسط دندانپزشک تجویز شده است. این داروها باکتری‌های دهانی را از بین می‌برند.

-در موارد خاص برای جلوگیری یا متوقف کردن پیشرفت بیماری پریودنتال لثه ممکن است از روش جراحی استفاده شود. همچنین برای جایگزینی و ترمیم دندان‌های از بین رفته، از روش‌های دندانپزشکی زیبایی استفاده می‌شود.

خطرات پریودنتال لثه

علائم پریودنتال لثه

بیماری پریودنتال لثه

جراحی پریودنتال لثه

درمان پریودنتال لثه

علل بروز پریودنتال لثه

پریودنتال لثه

معرفی توسط خانم دکتر ترمه :

امروزه برای خرید قطعات یدکی خودرو خود میتوانید با فروشگاه لوازم یدکی که معرفی میکنیم بیشتر آشنا شوید و روی قطعات یدکی ارسالی این فروشگاه حساب باز کنید چرا که در بازار چراغ برق فعالیت دارند و میتوانید درب منزل و یا تعمیرگاه قطعات یدکی خود را تحویل بگیرید چرا که ما این فروشگاه را به رسمیت میشناسیم برای خرید لوازم یدکی تخصصی مزدا میتوانید وارد لینک فروشگاه شوید.

فروش اتصالات استنلس استیل در بورس لوله و اتصالات صنعتی و صنایع غذایی (پارس استیل)

لوازم یدکی وینگل - لوازم یدکی کاپرا - لوازم یدکی ون - نمایندگی ون - لوازم وینگل|لوازم کاپرا
وارد کننده لوازم یدکی کاپرا و لوازم یدکی وینگل در بازار چراغ برق با ضمانت بهترین قیمت و کیفیت,قیمت آخر لوازم کاپرا را از ما بخواهید

ماشین ظرفشویی آاگ - قیمت بدونه واسطه ماشین ظرفشویی آاگ در نمایندگی ااگ برتر ضمانت بهترین قیمت ۰۹۱۰۹۶۶۳۹۵۸ استعلام قیمت ماشین ظرفشویی ااگ با شماره ای نمایندگی رسمی ااگ امکان پذیر میباشد. فروش ماشین ظرفشویی آاگ در نمایندگی رسمی و اصلی با ضمانت نامه اصلی شرکت ااگ