بهترین دکتر دندانپزشکی در تهران

عوارض کشیدن دندان عقل | جراحی دندان عقل

عوارض  کشیدن دندان عقل | جراحی دندان عقل

دندان‌های عقل سومین و آخرین مجموعه از دندان‌های آسیاب هستند که در نوجوانی و جوانی بین 17 تا 25 سال رشد می کنند.
به علت فضای کم و ایجاد فشار، دندان‌های عقل اغلب منجر به ایجاد التهاب لثه می‌شوند که به نوبه‌ی خود می‌تواند باعث درد لثه و بیماری‌ها و مشکلات بهداشتی شود.

مشکلات وجود دندان عقل در دهان

-عفونت لثه: لثه پوشاننده دندان نهفته ای که تعدادی از آن به محیط دهان باز شده بطور مکرر دچار عفونت و التهاب شده و دردناک می گردد.

-عفونت استخوان

-آبسه و سلولیت: اگر عفونت لثه درمان نشود به استخوان رسیده و باعث تخریب دندان و استخوان می گردد. اگر عفونت از استخوان بگذرد و به بافتهای نرم گونه، گردن، حلق و زیر زبان سرایت کند ایجاد آبسه و یا تورم منتشر بافت نرم را که سلولیت نامیده می شود می کند که توام با درد، تب، تورم ، قرمزی و مشکل در بازکردن دهان خواهد بود.

صدمه به دندان مجاور: دندان نهفته با فشار بر ریشه دندان مجاور ممکن است باعث تحلیل ریشه آن شود.

-ایجاد کیست: کیسه نازکی تاج دندان رویش نیافته را در استخوان فک در برگرفته است که بعد از رویش دندان به داخل حفره دهان از بین می رود. اگر دندان رویش نیابد ممکن است بزرگ شده و تبدیل به کیست گردد. کیست ها تدریجاً بزرگ شده و سبب تخریب و تضعیف استخوان و مشکلات بعدی می گردند.

- درد دندان عقل : یک دندان عقل نهفته می تواند ایجاد دردهای با علت نا مشخص و منتشر به نواحی سر و گردن نماید.

-حرکت دندانی : اعتقادی وجود دارد که ممکن است فشار ناشی از این دندانها سبب بی نظمی در ردیف دندانها شود که از نظر علمی ثابت شده نمی باشد.

در واقع مشکلات دندان عقل عمدتا درد و ناراحتی، عفونت، التهاب و عفونت لثه و پوسیدگی دندان است. علت این مشکلات این است که مسواک زدن آخرین دندان عقبی دشوار است و تجمع پلاک و باکتری ها محتمل تر است. سایر مشکلات دندان عقل به نهفتگی آن برمی گردد که از عوارض جدی آن تشکیل کیست در زیر دندان است. این کیست ها باعث تحلیل رفتن استخوان فک و وارد آمدن فشار بر عصب های فک می شوند.

عوارض کشیدن دندان عقل

از عوارض کشیدن دندان عقل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که البته برخی از این موارد در صورتی که به پزشکی با تجربه و متخصص مراجعه کنید کمتر رخ می‌دهند و البته فراموش نکنید که بعد از کشیدن دندان عقل مراقبت‌های شما هم در بهبود سریعتر بدون تاثیر نیست. اما بعد از کشیدن دندان عقل تا 2 هفته کمی درد و خونریزی کاملا طبیعی است.

*یکی از عوارض کشیدن دندان عقل ایجاد یک حفره در جای کشیدگی است.در صورت کشیدن دندان عقل به دلیل عمق زیاد ریشه این دندان، یک حفره نسبتا بزرگ در انتهای لثه ایجاد خواهد شد که به حفره خشک شهرت دارد.
*زمانی که دندان عقل کشیده می‌شود ممکن است در جای خالی آن غذا و باکتری‌ها تجمع کنند که این مورد مشکلاتی از قبیل عفونت را به همراه خواهد داشت.
*کشیدن دندان عقل ممکن است بر روی دندان‌های دیگر هم تاثیر مخربی داشته باشد به این صورت که بر اعصاب دندان‌های مجاور تاثیر می‌گذارد.
*همچنین ممکن است تا مدتی بیمار نتواند به دلیل خشکی حفره ایجاد شده دهان خود را به طور کامل باز کند.
*از دیگر عوارض کشیدن دندان عقل وجود بو و مزه‌ی بد در دهان به دلیل ایجاد حفره‌ی خشک است.

عوارض احتمالی کشیدن دندان عقل:

بیشتر دندان های عقل می توانند منجر به عوارض طولانی مدت شوند با این حال،کشیدن دندان های عقل گاهی نیاز به جراحی دارند که شامل ایجاد یک برش در بافت لثه و برداشتن استخوان می باشد. به ندرت، پیچیدگی می تواند شامل موارد زیر باشند:

-حفره دردناک و خشک

-قرار گرفتن استخوان زمانی که لخته خونی پس از جراحی از محل زخم جراحی از دست می رود (حفره).

-عفونت در حفره با باکتری ها یا گیر کردن ذرات مواد غذایی .

-آسیب به دندان های نزدیک، اعصاب، استخوان فک یا سینوس.

قبل از جراحی دندان عقل

حفره خشک

در صورتی که لخته خون در حفره ناشی از کشیدن دندان عقل تشکیل نشود و یا پس از تشکیل از بین برود، در ناحیه کشیده شدن دندان عقل یک حفره خالی دردناک و همراه با بوی بد ایجاد می‌شود. برای درمان این عارضه که اغلب 3 تا 4 روز بعد از خارج شدن دندان اتفاق می‌افتد، به دندانپزشک تان مراجعه کنید. علت این عارضه مشخص نیست اما گفته میشود کشیدن سیگار پس از جراحی دهان ممکن است در ایجاد این عارضه موثر باشد.

پارستزی

از عوارض نادر جراحی دندان های عقل پائین پارستزی است. این عارضه به معنای ایجاد بی حسی‌ موقتی در ناحیه زبان، لب پائین و یا فک پائین است که ممکن است از چند روز تا چند ماه طول بکشد. به ندرت اتفاق می افتد که این بی حسی به‌صورت دائمی باقی بماند.

بعد از جراحی

- تورم از عوارض شایع پس از جراحی است. برای بهبود آن در 42 ساعت اول بعد از جراحی از کمپرس سرد استفاده کنید. این کمپرس را 02 دقیقه بر روی موضع قرار داده و 02 دقیقه بردارید. پس از 42 ساعت دهان‌شویه آب نمک گرم 1( قاشق چایخوری نمک در یک لیوان آب گرم) مفید است.

- ممکن است در باز کردن کامل دهانتان مشکل داشته باشید. این عارضه پس از 7 تا 01 روز برطرف میشود.
- درد یک عارضه شایع پس از جراحی است.

هزینه کشیدن دندان عقل

در واقع هزینه ی جراحی دندان عقل بستگی به نوع آن دندان دارد. به طور مثال جراحی دندان های عقل معمولی که به شکل عادی تری رویش داشته اند، آسان تر می باشد و در نتیجه هزینه ای که برای جراحی آن ها گرفته می شود نیز کم تر است.

در صورتی که دندان های عقل که روی عصب باشند، به دلیل این که جراحی آن ها حساسیت بالایی برای داندانپزشک ایجاد می کند، قطعا هزینه ی بیش تری نیز خواهد داشت و یا مثلا در جراحی دندان های عقلی که به صورت کامل از لثه بیرون نیامده اند، دندانپزشک مجبور است دقت و زحمت بیش تری برای جراحی آن ها به خرج دهد و به همین دلیل هزینه ی جراحی آن ها نیز نسبتا بالاتر است.

هزینه کشیدن دندان عقل

شایع ترین عوارض کشیدن دندان عقل

کشیدن دندان عقل

جراحی دندان عقل

عوارض کشیدن دندان عقل

مشکلات دندان عقل

معرفی توسط خانم دکتر ترمه :

امروزه برای خرید قطعات یدکی خودرو خود میتوانید با فروشگاه لوازم یدکی که معرفی میکنیم بیشتر آشنا شوید و روی قطعات یدکی ارسالی این فروشگاه حساب باز کنید چرا که در بازار چراغ برق فعالیت دارند و میتوانید درب منزل و یا تعمیرگاه قطعات یدکی خود را تحویل بگیرید چرا که ما این فروشگاه را به رسمیت میشناسیم برای خرید لوازم یدکی تخصصی مزدا میتوانید وارد لینک فروشگاه شوید.

فروش اتصالات استنلس استیل در بورس لوله و اتصالات صنعتی و صنایع غذایی (پارس استیل)

لوازم یدکی وینگل - لوازم یدکی کاپرا - لوازم یدکی ون - نمایندگی ون - لوازم وینگل|لوازم کاپرا
وارد کننده لوازم یدکی کاپرا و لوازم یدکی وینگل در بازار چراغ برق با ضمانت بهترین قیمت و کیفیت,قیمت آخر لوازم کاپرا را از ما بخواهید

ماشین ظرفشویی آاگ - قیمت بدونه واسطه ماشین ظرفشویی آاگ در نمایندگی ااگ برتر ضمانت بهترین قیمت ۰۹۱۰۹۶۶۳۹۵۸ استعلام قیمت ماشین ظرفشویی ااگ با شماره ای نمایندگی رسمی ااگ امکان پذیر میباشد. فروش ماشین ظرفشویی آاگ در نمایندگی رسمی و اصلی با ضمانت نامه اصلی شرکت ااگ